Често срещани грешки при работа със сторно операции
Преди да направите сторно операция през Модула за бързи продажби, трябва да подготвим правата на потребителя , който ще прави сторно операции.
В Уеб в меню Настройки – потребители редакция роли трябва да са чекнати двете роли на потребителя за започване и прикл’ване на сторно операции (рекламации). След което трябва да обновите базата в модула за бързи продажби (бутона долу в дясно). Трябва да сме подготвили и касовия апарат (принтер). Да е узаконен по нарредба Н-18 и ако трябва да се програмира за да може да се извършват сторно операции. Вижте снимката по – долу.
забележка : Моля обърнете се към сервизната фирма , която обслужва касовия апарат. При различните фирми производители сторно операциите са подготвени по различен начин и имат различни изисквания и възможности. Моля обърнете внимание , че потребителите в I-CASH имат поле за код на оператор в касовия апарат. Този код се обръща към точно определен оператир в касовия апарат и ако този потребител в касовия апарат не е програмиран да може да прави сторно I-cash няма да Ви позволи да направите рекламация.
Чести проблеми с който се сблъскват нашите клиенти при ползване на Сторно операции в модула за бързи продажби :
| № | Описание | Детайли | Снимка |
|---|---|---|---|
| 1 | Неактивни бутони за вид на сторно операция |
Не са програмирани права на оператор в касовия апарат. 1. Рекламация – най-често използван вид Сторно операция при връщане на стока. 2. Операторска грешка – вместо 1бр артикул, продадени 10бр артикули. 3. Промяна на данъчна основа – продаден артикул на „грешна“ цена. |
![]() |
|
Детайли: Не са програмирани права на оператор в касовия апарат. 1. Рекламация – най-често използван вид Сторно операция при връщане на стока. 2. Операторска грешка – вместо 1бр артикул, продадени 10бр артикули. 3. Промяна на данъчна основа – продаден артикул на „грешна“ цена. Снимка:
|
|||
| 2 | Грешка: стойността е извън допустимите граници |
Общa грешка. В повечето случаи е породена от разминаване на часа на касовия апарат и тайм сървъра. Сверете часовника на касовия апарат. |
|
|
Детайли: Общa грешка. В повечето случаи е породена от разминаване на часа на касовия апарат и тайм сървъра. Сверете часовника на касовия апарат. Снимка:
|
|||
| 3 | Overflow (недостатъчна наличност) | Получава се при недостатъчна наличност на пари в касовия апарат. | |
| Детайли: Получава се при недостатъчна наличност на пари в касовия апарат. | |||
| 4 | Overflow (повторно сторниране) |
Получава се при опит за повторно сторниране на касов бон. Някои от касовите апарати не поддържат повече от едно сторно на касов бон. |
|
|
Детайли: Получава се при опит за повторно сторниране на касов бон. Някои от касовите апарати не поддържат повече от едно сторно на касов бон. |
|||
.png)