fbpx
Как да настроим операционната система за работа с модула за бързи продажби


I-Cash и Windows

Модулът за бързи продажби е компилиран и работи под Windows 7 и по- нови версии. Програмата ползва ресурси като се обръща към определени библиотеки . Задължително е и ползването на определени драйвери за да се осъществи нормална комуникация между програмата и операционната система от една страна и между програмата и периферните устройства от друга.

Тук ще опишем няколко инструмента, настройки и информация, които ще ви помогнат да оптимизирате работата си с Търговски софтуер I-CASH. 

1. Програма архиватор

Ще започнем с програма архиватор. Ако използвате Windows 10 е напълно възможно да имате вече инсталирана такава програма в пакета. Ако ползвате по- стари версии ще се наложи да си инсталирате такава. В интернет има много и най- различни програми- архиватори. Някои от тях са безплатни , а други са платени . Ние препоръчваме Winrar – изключително лека и удобна програма. Можете да я откриете в интернет. Тя може да създава архиви в RAR или ZIP файлов формат и да разшифрова архиви в други формати. 

2. Драйвъри на периферни устройства

Относно драйверите на устройствата : задължително условие е да свалите от сайта на производителя. Това се отнася за абсолютно всички периферни устройства. Като съвет към ползвателите на I-CASH даваме да пренебрегнат съобщението на операционната система , че това е най- добрия възможен драйвер за това устройство. Има различен софтуер за разпознаване на устройства и инсталиране на коректни драйвери. В Windows 10 има добавена функционалност , която се опитва да разпознае устройството и да препоръча драйвери за него. Нашият опит е доказал , че и двете опции не са достатъчно ефикасни. 

Друг основен проблем е т.н. “Заспиване на портовете”. Много често клиентите забелязват, че програмата губи връзка с периферията (основно фискалното устройство). Една от основните причини са настройките на захранването. Тези клиенти ползват програмата на лаптоп. Благодарение на режимите за пестене на енергия, за да увеличат живота и работата на батерията на лаптопа, производителите изключват процеси , които са необходими за коректното функциониране на модула за бързи продажби.  Като :

 

USB портовете

 

Ако не се ползват известно време те се изключват, което автоматично означава , че нямаме връзка с устройството закачено на тях. За да се избегне тази ситуация трябва да се променят настройките на плана. Навигирате до Control Panel\Hardware and Sound\Power Options\Edit Plan Settings и изключвате пестенето на енергия като избирате никога да не се изключват.

В меню „Допълнителни настройки“ имате възможност да смените настройките на USB- тата , както и още много опции за хардуера. Препоръчително е когато използвате модула за бързи продажби Windows да не изключва захранването към тях, за да пести енергия. Това ще доведе до загуба на комуникацията на периферията с компютъра. Изберете от менюто „Промяна на допълнителни настройки на  захранването ( Change advanced power settings )

3. Мрежова карта 

Ако от Windows е зададено да изключва захранването към мрежовата карта е напълно възможно Модулът за бързи продажби  да изгуби връзка с базата данни и това да доведе до невъзможност за работа през Уеб и до подаване на команди праз API. Диспечер на устройства/Мрежови карти/избор на мрежова карта / Свойства

 

4. Шаблони за нефискални принтери

При подготовка на шаблони за принтиране на бележки от термални ескейп пос принтери, много често е стига до ситуация, в която клиента не може да избере шрифт с който да се принтира бележката. В този случай трябва да се инсталират точно определени шрифтове от клас monospaced.

Списък с най- използваните monospaced шрифтове : 

Courier. Apercu Mono. GT Pressura Mono. Inconsolata. Maison Mono. Space Mono.

4. Офис пакет

Друга неприятна стъпка при работа със софтуера е “четенето на таблици” генерирани в Уеб частта. Всяка една от програмите в Офис пакета може да се настрои и най – вероятно е настроена персонално за всеки един неин ползвател. За съжаление това може да се окаже спънка при отваряне на файлове генерирани от друг софтуер. Основните причини са енкодинга (encoding),  с които е зададен да се отварят определени файлови разширения и разделителите (в Excel). Препоръчваме да сваляте (отваряте) файлове с коректните разширения в случая .XLS и .XLSX в зависимост от версията на Excel. Файлове с разширение .CSV от програмата в повечето случаи при клиент не се визуализират коректно. 

Като заместител на Офис пакета бихме препоръчали LibreOffice. Изключително удобна програма , която наподобява интерфейса на Офис пакета на windows.

В заключение ще добавим, че в блога има и други публикации свързани с оптимизацията Windows за работа с I – Cash търговски софтуер. Ето и някой от тях.

Как да стартираме I-Cash заедно с windows – прочети тук

Подготовка на файл за импорт , ако ползвате .CSV – прочети тук

Проблем с драйвер на видео картата – прочети тук