Онлайн магазин и съдържание – какво е важно да знаете, за да подобрите продажбите си


 

Защо е важно да имате онлайн магазин

Ограниченията вследствие на пандемията от Covid-19 засегнаха много бизнеси, а собствениците им осъзнаха колко важно е присъствието в интернет. Наблюдаваше се, от една страна, свиване на физическия пазар, а от друга – значително увеличение на продажбите на някой онлайн позиционирани бизнеси.

Много собственици бързо се пренасочиха от физически към онлайн магазин, защото осъзнаха, че това е е единственият начин да продължат да съществуват. За този кратък период успехът е споходил едни, а други – не. Ако вие сте от вторите, не се предавайте, а помнете, че всичко зависи в немалка степен от вас и усилията, които полагате, за да достигнете до вашата аудитория.

Един от начините, благодарение на които достигате до хората, е съдържанието. Но как чрез него да ангажирате повече потребители?

Изяснете си кои са вашите клиенти

Какво отличава вашия бизнес от този на конкурентите? С какво вие сте по-добри? По-качествени ли са вашите продукти? Как те помагат на клиентите ви да разрешат свой конкретен проблем? А клиентите наясно ли са с това? Въпросите са много. И колкото повече знаете за вашата целева аудитория, толкова по-голяма е възможността да предложите продуктите си именно на нея. А с това нараства и вероятността да увеличите продажбите си.

Обикновено маркетинговите проучвания дават отговор на тези и много други въпроси. Факт обаче е, че малките фирми в самото начало нямат необходимия бюджет за подобна услуга. Независимо дали можете да се възползвате от услугите на специалист, или не, важно е да определите потенциалните клиенти, за да можете да достигнете в действителност до тях. Само така ще спечелите.

Създайте блог към магазина

Блогът е връзката ви с вашите клиенти. Не само можете да насочвате посетилите го потребители към своите продукти, но и да общувате с клиентите си. Можете да ги провокирате да споделят мнения, впечатления или дори само публикациите ви. И не на последно място – да им помагате да се ориентират по-добре в морето от инфомрация и продукти.

Как? Предлагайки полезни блог публикации и качествени артикули/услуги.

Фирмата ви е малка, бизнесът все още е недобре развит, брандът – непопулярен. Защо потребителите да се доверят именно на вас, а не на вашия конкурент – по-голям, по-силен и доказал се? Вие можете да отговорите. Трябва да сте наясно какви са вашите предимства. Създайте съдържание, което да го каже на клиентите ви. Това е основата. И след това започнете да градите доверие у същите тези клиенти като споделяте знанията и опита си с тях. Създавайте полезни блог публикации. Дори и потенциалните клиенти да не направят покупка днес, изграждайки доверие у тях, те ще се върнат при вас, когато имат нужда.

Надеждното съдържание е важно и за класирането ви в Google. Колкото по-полезно и съответно задържащо потребителите е, толкова по-напред се класирате. Ето защо, ако сами не можете да си го осигурите, обърнете се към професионален копирайтър.

Качеството е основен, но не и единствен елемент на добрия текст. Той трябва да отговаря на редица критерии за оптимизация (освен грамотност и смислова издържаност), за да бъде класиран на първите страници в Google:

  • четим;
  • добре форматиран;
  • съдържащ ключови думи;
  • разделен на микротекстове и др.

Достигайте до клиентите си чрез социалните мрежи

Социалните мрежи са бърз и лесен начин да общувате със своите клиенти. Преценете коя социална мрежа е най-подходяща за вашия бизнес в зависимост от предлаганите услуги/продукти. Ако не можете да се справите, съществуват различни обучения, които ще са ви от полза.

И все пак не забравяйте, че акаунтите във Facebook са над 2 милиона. Именно поради тази причина много собственици на бизнес избират и този канал за комуникация със своята аудитория. Важно е обаче да сте наясно, че Facebook е мрежа за свързване, а не за бизнес. Публикувайте ангажиращи постове, които да карат хората да коментират и споделят. Подтикнете вашите клиенти да бъдат активни. Организирайте игри, правете томболи, раздавайте награди. Създайте релевантна група. Ангажирайте, за да достигате до повече хора. Част от тях са вашите клиенти.

Какво още можете да направите?

  • Споделяйте видео съдържание, особено, ако предлагате услуги – видеата са информативни, полезни и занимателни. Освен това са все по-често предпочитани от потренбителите.
  • Предлагайте индивидуални консултации, ако сте специалисти в конкретната област.
  • Поддържайте възможността за чат в своя онлайн магазин. Това засилва доверието у клиентите, защото те могат да получат детайлни отговори на всеки свой въпрос.

Онлайн търговията ви дава възможността да анализирате поведението на потребителите си във всеки един момент. Това е важно, защото може да ви помогне в голяма степен да подобрите и съдържанието, и начина на комуникация с клиентите си. А бъдещето е онлайн. Ето защо вашето присъствие там е важно.

А знаете ли, че ако имате онлайн магазин, можете да го обвържете със складов софтуер? Ако магазинът ви е на WooCommerce, подходящ за вас е I-Cash. Повече за онлайн магазина и WooCommerce плъгина на I-Cash можете да научите от нашите сътрудници, а подробна информация за интеграцията – прочетете в блога.