8.1.11. Документи
Документи
Освен предефинираните документи в програмата, клиента има възможност да подготви свои персонализирани документи. Моля навигирайте до меню Настройки – Основни – Документи.
След избора на „Нов документ“. Ще се отвори текстови редактор. Преди да започнем оформлението на файла , трябва да изберем кога и къде трябва да се генерира подготвения от нас документ.
От менюто предефинирани документи имате възможност да изберете от списък от такива, които са вече подготвени за вашия дистрибутор. След това въведете името на документа , който създавате. Следващата стъпка е да изберете към коя търговска операция да се добавя. Има възможност да се избере повече от една операция. След като сте избрали операцията трябва да изберете дали този документ се отнася за Отворена или Приключена операция. Полето отворена операция имате възможност да изберете само когато се отнася за документ, който ще се генерира при продажба. Ако подготвяте документ за търговска операция различна от продажба моля изберете статус „Приключени“. Имате възможност да добавите Header и Footer, предварително подготвени. Как става това ще опишем по – долу в ръководството.
Ако трябва да се създаде документ само за един от участващите в сделката артикули трябва да се избере полето „Само за артикул“ – виж снимката. По този начин подготвен документа ще се генерира на ред в превюто на търговската операция.
За да запазите документа , които създавате , задължително трябва да изберете минимум една операция, статус на операцията и дали да е включен в документа header и footer.
След като сме избрали как и къде да се генерира документа можем да продължим със същинската част. Моля разгледайте функциите на текстовия редактор.
На първия ред са менюта с които управлявате файла с глобални функции като вмъкване на изображения и таблици.
На втория ред са всички функционалности свързани с редакция и формат на текстове , абзаци , таблици , линкове и снимки.
На третия ред са въведени всички променливи, който можете да ползвате от вашето стопанство. Всяка една променлива се визуализира в документа затворена с тагове„<>” и след като е подготвен документа когато бъде извикан информацията в тези тагове ще се вземе от базата данни. За да стане по – ясно ще дадем пример с извикване на данни за фирмата. Отваряте нов документ и избирате полето „Фирма“. Поетапно избираме всяка една от променливите и натискаме “Enter”. След като минем през всички трябва да се получи резултата от снимката.
Избираме бутона „Запази“ под документа и навигираме до меню Продажби – спазили сме и информацията от втората снимка в ръководството и този документ трябва да се генерира при направена продажба със статус „Отворени операции“. В списъка с продажби даваме преглед на отворена операция и на ред избираме по същия начин по името на документа. Това ще е документа от приведения пример :
Част от променливите зареждат цели таблици с информация като „Таблици с артикули“. Избора на това меню ще визуализира тази част от документа, в която се въвеждат стоките с техните номенклатури – цена , количество партиди и срокове на годност. Вижте снимката.
Имате възможност да редактирате тази таблица като премахвате или добавяте колони с информация. Обърнете внимание на менютата – в зависимост от информацията , която редактирате част от тях са активни , а друга не.
По този начин можете да подготвите всякакви персонални документи със Ваш собствен дизайн и конкретна информация изведена от вашата база данни. Тези документи могат да бъдат изпратени по мейл на клиента или да бъдат принтирани в А4 формат. Ако се постараете малко можете да принтирате документ и през термалния 80мм принтер.
Header
Това поле позволява да добавите информация под формата на текст или снимка в горната част на всички документи създадени във вашето стопанство. След избор на бутона се отваря текстови редактор, които позволява въвеждането на информация. Като всеки един редактор ви позволява да въвеждате и редактирате текст като същевременно го форматирате. Можете да поставите снимка или лого на фирмата, което ще направи вашите документи уникални.
Footer
Това поле позволява да добавите информация под формата на текст или снимка в долната част на всички документи създадени във вашето стопанство. След избор се отваря текстови редактор. Вижте снимката горе.
Настройки
В програмата има два предефинирани документа: Стокова разписка и Фактура. Дизайна на тези документи се задава от програмата и не може да се променя от клиента. Полетата , които се виждат в документа са зададени по подразбиране. Има възможност в тези документи да се премахва или добавя информация. В списъка долу са изброени всички позиции , които могат да се добавят или премахнат от визуализацията на тези документи.
Дизайн на Фактура
|
Дизайн на стокова
|
Допълнително може да се избира и ориентацията на документите. По подразбиране е портретна като може да се промени на пейзажна. От това меню имате възможност да изберете дали всеки един документ да се принтира заедно с негов дубликат. Ако в стопанството има повече от една банкова сметка имате възможност да избирате , коя от сметките да се визуализира в стоковата и във фактурата.