Какво е POS система и как улеснява работата в търговските обекти?

Какво представлява POS системата?
Понятието POS е абревиатура на термина Point of sale (или точка на продажба, преведено на български). Благодарение на тази система се осъществяват продажбите в повечето търговски обекти.
Освен че изпълнява основната си функция – да осъществява операциите по продажба, системата рационализира тези операции и ви помага да обработвате бързо, надеждно и ефективно клиентските транзакции. POS:
- осигурява удобство на служителите;
- улеснява работния процес;
- ускорява значително обслужването на клиентите;
- автоматизира процеса на отчитане на стока, изписана от склада.
Макар че доскоро много малки бизнеси избираха да използват единствено фискално устройство за реализиране на процеса на продажба, все повече от тях се ориентират към използването на търговски софтуер. Отчасти причината е и в планираният прием на промените в Наредба Н-18.
Повече за наредбата и изискванията относно СУПТО прочетете в блога ни.
Разбира се, причината не е само в законопроекта. Все повече собственици на бизнес и управители на търговски обекти осъзнават необходимостта от автоматизиране на продажбените процеси, защото използването на тази система е голямо улеснение за всеки търговец и собственик.
Компоненти на POS
За да функционира POS системата, необходими са два компонента – хардуер и софтуер.
Софтуер
Софтуерът е разделен на два модула – интерфейс, чрез който оперира POS системата и складово стопанство, в което се съхранява базата данни. Тези два различни модула са свързани помежду си.
На този принцип работи и търговски софтуер I-Cash. I-Cash е облачно базиран, тоест складовото стопанство е разполовено в уеб пространството. Някои софтуерни продукти не работят на този принцип, а са локално разположени – се налага да бъдат инсталирани. Редица са предимствата на облачно базираните софтуери, някои от тях можете да научите от статията в блога.
Не без значение е фактът, че модулът за бързи продажби (POS) на I-Cash се инсталира на устройство, опериращо с Windows или Andorid (компютър, телефон, таблет). Инсталацията отнема само няколко минути, но впоследствие работният процес е по-лесен. POS системата на I-Cash използва интеренет – посредством тази връзка се синхронизира наличната информация в складовото стопанство. Но липсата на интернет връзка за кратък период от време не е пречка за работата с модула за продажби.
POS системите, разработвани от компаниите, са различни. От основна важност при създаването им е функцията, която изпълняват. Така например POS системите за ресторанти се различават от тези за магазин. За ресторантите е необходима опция за избиране на маси, докато в магазините това не е нужно.
Тъй като I-Cash предлага три различни пакета, то модулът за бързо продажби в Старт и Про се различават в известна степен, именно за да отговарят на изискванията на различните бизнеси.
Хардуер
Сама по себе си POS системата е съставена освен от софтуер, и от хардуер. Хардуерните компоненти могат да бъдат различни видове:
- Устройство, което регистрира потребителските транзакции – компютър, таблет, телефон.
- Фискално устройство или принтер.
- Баркод скенер.
- Електронна везна.
- Електронно чекмежде.
I-Cash предлага цялостно решение за търговски обекти и разполага и с повечето периферни устройства, необходими за вашия бизнес. Вижте кои са те в нашия сайт.
Как работи облачно базираният софтуер?
Облачно базираният софтуер не се нуждае от инсталация, а същевременно цялата база данни от складовото стопанство е налична по всяко време онлайн. Както вече знаете, I-Cash е уеб базиран. Ето някои от основните характеристики на напия продукт:
- Информацията между облака и модула за бързи продажби (POS) се синхронизира на интервал от 10 секунди или при налична интернет връзка. Това означава, че вашите служители могат да работят без интернет връзка за определен период от време (например няколко часа), но не и постоянно (например няколко дни и повече).
- POS системата осъществява Bluetooth връзка на фискалното устройство с мобилното (опериращо с Andorid – телефон, таблет). Това е отлично решение за мобилни търговци. Повече за I-Cash и разносната търговия прочетете в блога.
- Всеки с достъп до складовото стопанство – служител, счетоводител, собственик – оперира с потребител със съответен ранг. Така вие, ако сте собственик, можете да следи в реално време продажбите на своите служители в облачното пространство. Правите от всяка част на света, нужна е единствено интернет връзка. Служителите оперират само чрез модула за бързи продажби, като влизат в системата със своя лична парола. Това води до ясна отчетност на резултатите.
- Нямате ограничения в броя на обектите и/или касите, които използвате. Всички данни се отразяват облачно базираното складово стопанство.
Ако мислите, че е време да оптимизирате продажбения процес, изберете сигурен и надежден търговски софтуер. Ние ви даваме възможност да тествате I-Cash за месец безплатно, за да сте уверени, че ще отговаря на изискванията ви. Регистрирайте се сега.