fbpx
Работа с Glovo, Takeaway и други платформи за доставка на храна

Знаете ли как да отчитате продажбите си когато си партнирате с тях? Kак работи I-CASH при такъв тип операции?


Доставка на храна

Вие сте собственик на ресторант или на друг тип заведение за хранене? Партнирате си с платформи за доставка на храна като Takeaway и Glovo? Знаете ли кога трябва да издавате касов бон и как да проследите продажбите си? 

Налаганите мерки, целящи да предотвратят разпространението на COVID-19, превърнаха платформите за доставка на храна като Takeaway и Glovo в леснодостъпна и предпочитана алтернатива на традиционния ресторантьорски бизнес. 

В днешната статия ще ви запознаем, както с методиката на отчитане на продажби, така и с механизма, по който I-CASH работи при такъв тип работа. 

Доставка на храна 2

Законова уребда, относно издаване на касов бон при партниране с платформа за доставка на храна
Извършването на продажба посредством платформа за доставка на храна, е операция в областта на разносната търговия. Законова уредба за продецурата как се отчитат този тип продажби може да бъде открита в чл.25, ал.2 от Наребда Н-18 , а именно:

чл. 25, (2)
При разносна търговия фискалната касова бележка се издава от лицето по чл.3 (данъчно задължено лице- продавач) и се предава на разносвача, който от своя страна я предоставя на купувача при плащането, освен когато плащането по продажбата се регистрира и отчита чрез фискално устройство на мястото на предаване на стоката или услугата.

Въз основа на наредбата, в общия случай, ресторантьорът е длъжен да издаде фискален бон и да го предаде на доставчика заедно с поръчката, независимо, че все още няма извършено плащане от страна на клиента.

Плащането по сделката се осъществява въз основа на уговорката между ресторантьора и фирмата за доставка на храна, чрез банков трасфер.

дсотавка на храна 3

Как работи I-CASH при продажба, извършена съвместно с платформа за доставка на храна?

I-CASH e търговски и складов софтуер и като такъв се стреми да удовлетвори нуждите на всеки един собственик на бизнес. Разносната търговия не е изключение. 

В случай, че работите с платформа за доставка на храна е необходимо да информирате наш сътрудник на support@icash.bg , за да ви бъде конфигуриран допълнителен метод на плащане. 

Конфигурирането и активирането на допълнителен метод на плащане е необходимо, за да можете да проследявате продажбите от конкретната платформа за доставка на храна и да издавате касов бон, съобразно изискванията на Наредба Н-18, за които споменахме по-горе. 

Доставка на храна 8

Конфигуриране на допълнителен метод на плащане

Желаем да Ви запознаем с метода на конфигуриране на нов начин на плащане, който бива извършен от наш сътрудник:

Доставка на храна 6

Посредством този диалогов прозорец се въвежда нов метод на плащане. 

  • Код в касовия апарат- Благодарение на този код I-CASH задава команда към касовия апарат да принтира касов бон. Кодът се въвежда индивидуално, спрямо вече зададените методи на плащане в касовия апарат. 
  • Метод на плащане- Всеки клиент сам избира какво да бъде наименованието на начина на плащане. По този начин то ще се визуализира в I-CASH. Нашето предложение е да съвпада с името на фирмата, която извършва доставките на храна- пр. “Takeaway”. 
  • Тип– Банков трансфер- При конфигурирането на такъв тип плащане се задава тип “Банков трансфер”. По този начин отново единствено се визуализира в I-CASH. 

Ако желаете да конфигурирате този метод на плащане и в касовия апарат е необходимо да се обърнете към сервиза, който обслужва вашия касов апарат. По този начин в касовата бележка, която ще получи клиента ще се изписва този начин на плащане (пр. – Takeaway). 

Доставка на храна 5

Препоръчваме Ви да извършите и тази стъпка от конфигурирането на метода на плащане, защото именно по този начин ще можете да проследите лесно и удобно във вашите отчети от фискално устройство какви са приходите от продажбите, осъществени съвместно тази платформа за доставка на храна. 

Доставка на храна 7

След завършване на конфигурацията е необходимо да се активира този допълнителен метод на плащане от клиента в модула за бързи продажби. 

По този начин всеки път когато се извършва продажба с метод на плащане “Takeaway”, I-CASH ще изпраща команда към касовия апарат, за да принтира касов бон. 

Активиране на допълнителен метод на плащане 

За разлика от конфигурирането, което се извършва от наш сътрудник, вие трябва даактивирате допълнителния метод на плащане в модула за бързи продажби (POS).

Доставка на храна 4

Това може да бъде осъществено единствено от потребител, който има правомощие да извършва промени в настройките на модула за бързи продажби (POS) на складовото стопанство.  

По подразбиране потребител тип “manager” има това право, но то може да активирано и на друг тип потребители. По-подробна информация можете да откриете в нашата статия- “ Потребителски роли “, а тази роля се нарича “ПОС администратор”. 

Активирането на допълнителния метод на плащане се извършва от “Меню”, подменю “Настройки” в модула за бързи продажби.

Проследете целия процес в нашето видео ръководство: 

Ако все още не сте работили с търговски и складов софтуер, но проявявате интерес към такъв, с който да имате възможност да подобрите управлението на Вашия бизнес, то I-CASH е точно за вас!

Регистрирайки се, получавате напълно безплатно един месец достъп до Търговски софтуер I-CASH.

В случай, че имате допълнителни въпроси не се колебайте да се свържете с наш сътрудник на: (+359) 2 960 7123