fbpx
Инсталация и връзка с периферни устройства


Как да подготвим хардуера преди да започнем работа с I-CASH

От какво се нуждае програмата за нормална среда на работа? Първото нещо, с което трябва да се съобрази един бъдещ ползвател на софтуера са минималните изисквания , на които трябва да отговаря хардуерната конфигурация. За повече информация вижте тук

Модула за бързи продажби можете да свалите от началната страница във вашето складово стопанство. За  Windows: разархивирате файла и стартирате icashpos.exe. За android: следвате стъпките на инсталатора. 

Забележка: разархивираща програма можете да изтеглите от интернет. Препоръчваме winrar

Съвет: Не ползвайте интегрираната в Windows 10.

Моля следвайте описаните горе стъпки. „Онлайн Сървисиз“ ООД не носи отговорност за последвали проблеми при неправилно стартиране на програмата от клиентска страна! 

Как и по какъв начин да свържем касов апарат с компютър с операционна система Windows

След като двете устройства са свързани посредством USB кабел Windows ще се опита да разпознае касовия апарат.  За да сме сигурни в това единственото , което трябва да направим е да отворим диспечера на устройствата (device manager) от Контрол панел и да проверим дали касовия апарат фигурира там като компорт. В зависимост от версиите на операционната система снимката посочена долу е различна.

Ако Windows не разпознае устройството ще се наложи инсталация на драйвери. Можте да откриете такива на официалния сайт на производтеля на касовия апарат. След правилно инсталиране на драйверите касовия апарат ще се появи в списъка. Стартирате програмата (I-Cash) и следвате стъпките от помощника. Избирате модел на касов апарат и компорт, чрез който ще се извършва комуникацията (в случая COM4).

Грешки в комуникацията или I-Cash не може да се свърже с устройство на зададен компорт

Ако след инсталация I-Cash не може да осъществи комуникация с фискалното устройство:

  • Софтуер: Проверете дали касовият апарат е в режим PC (фискален принтер).
  • Софтуер: Проверете дали са правилно инсталирани драйверите. Ако виждате в диспечера на устройствата (devise manager) иконка с удвителен знак в жълт триъгъкник това означава ,че драйверите не са инсталирани правилно или това не са драйверите, от които имате нужда.Пробвайте да ъпдейтнете въпросните драйвери или деинсталирайте и инсталирайте на ново. Някой от тях искат рестарт на операционната система. Някои поризводители имат отделни драйвери за Windows 7, 8, 10 и т.н.  
  • Софтуер: Проверете дали операционната система е обновена.
  • Софтуер: Проверете дали в настройки на захранването (power & sleep) операционната система не изключва USB – тата , за да пести енергия. Изключете тази опция.
  • Софтуер: В менюто Информация на Модула за бързи продажби има тест , с който можете да проверите връзката между двете устройства. Ако този тест открие проблем , то той произхожда от хардуера.
  • Хардуер: Сменете кабела между устройствата. При повторен проблем се обърнете към сервизен техник.
  • Хардуер: Проверете всички USB входове като включите кабела към всеки един от тях. При повторен проблем се обърнете към сервизен техник.
  • Хардуер: Проверете гнездата на USB входовете. Ако са „хлабави“ или „играят“ обърнете се към сервизен техник.

Как да свържем касов апарат и устройство работещо под андроид

Има възможност тези две устройства да се свържат с USB кабел или bluetooth.

  • USB кабел – в зависимост от входовете на устройствата ще имате нужда от USB кабел и преходници. След което стартирате помощника на I-CASH и избирате начин на свързване чрез USB.
  • Bluetooth – вижте видеото в youtube.